top of page

Jeden z przewoźników czarterowych z Polski do Egiptu wstrzymuje działalność z powodu upadłości



Hybrydowa i czarterowa linia lotnicza FlyEgypt zaprzestała działalności i anulowała wszystkie przyszłe usługi ze skutkiem natychmiastowym - podają światowe portale zajmujące się rynkiem lotniczym.





Z powodu znacznego zadłużenia FlyEgypt próbował 21 października ogłosić upadłość, ale Egipski Urząd Lotnictwa Cywilnego (ECAA) wstrzymał plany likwidacji firmy twierdząc, że spółka musi najpierw uregulować wszystkie zaległe zobowiązania krajowe i międzynarodowe - podaje portal airwaysmag. Według ch-aviation ECAA odrzuciła wniosek o zamknięcie i likwidację FlyEgypt, a także utratę licencji operacyjnej i usunięcie ich samolotów z krajowego rejestru.


Międzynarodowe zadłużenie FlyEgypt obejmuje zobowiązania wobec organizatorów wycieczek w takich krajach jak Niemcy i Włochy, a także zaległe płatności na rzecz firm leasingujących samoloty. Ponadto firma ma długi wobec egipskiej Narodowej Spółki Żeglugi Powietrznej oraz kilku portów lotniczych w Egipcie. Całkowita kwota należna wierzycielom nie jest znana.


FlyEgypt w tej chwili jest właścicielem jednego samolotu, 17-letniego Boeinga 737-800, który od 21 września (oficjalnie) przechodzi konserwację na międzynarodowym lotnisku w Kairze. Według flightradar, ostatni lot tej maszyny miał miejsce 20 września między Dżeddą, a Kairem. Wcześniej wykonał kilka krajowych i międzynarodowych destynacji, w tym czartery do Sharm el-Sheikh, Oslo, Lizbony i Warszawy.






FlyEgypt rozpoczął działalność w lutym 2015 r. kursując między Kairem, a Dżeddą w Arabii Saudyjskiej. Przewoźnik obsługiwał zarówno regularne tanie loty jak i czartery, przewożąc turystów do egipskich kurortów nad Morzem Czerwonym. Linia lotnicza obsługiwała 21 tras do 19 destynacji w dziesięciu krajach.









Samoloty czarterowe FlyEgypt latają między innymi na trasach z Warszawy, Poznania, czy Wrocławia do Marsa Alam, Hurghady i Sharm el-Sheikh.


hurghada24.pl


Comments


bottom of page