Nowa, wyrafinowana metoda oszustwa turystów w Egipcie
- Artur Zając

- 3 minuty temu
- 2 minut(y) czytania

Do znanych już metod oszukiwania turystów wypoczywających w Egipcie doszła kolejna. Bardzo wyrafinowana i kosztowna.
Firma If Insurance otrzymała niedawno faktury od prywatnej placówki medycznej w Egipcie za leczenie domniemanych pacjentów. W toku śledztwa ujawniono, że proceder ten jest częścią szerszego procederu w ramach którego oszuści wykorzystują dane osobowe turystów do wyłudzania pieniędzy od firm ubezpieczeniowych.
IF Insurance obsługuje miliony klientów w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii, na Litwie, Łotwie i w Estonii. Właśnie z tego ostatniego kraju byli dwaj turyści, którzy padli ofiarą szwindlu w Hurghadzie. Ich "leczenie" w szpitalu miało kosztować 800 euro.

Oszuści działają w następujący sposób: w lobby hotelowym do turystów podchodzi osoba podająca się za lekarza. Oferuje rzekomo "bezpłatne leczenie" i prosi turystę o okazanie paszportu, numeru polisy ubezpieczeniowej i podanie numeru pokoju w celu "wypełnienia dokumentów". Cały proces trwa około 20 minut, po czym "lekarz" zostawia swoje dane kontaktowe i potwierdza "dodatkowe ubezpieczenie".
- W rzeczywistości prywatna instytucja medyczna w Egipcie wysyła fakturę za koszty leczenia do ubezpieczyciela w imieniu turystów, bez ich wiedzy - wyjaśniła Inga Draule, menedżer ds. produktów w If Travel Insurance dla łotewskiego portalu lsm.
Sprawa wyszła na jaw, gdy spostrzegawczy i przezorny Estończyk skontaktował się z ubezpieczycielem i poinformował o tym procederze. "Lekarz" zaoferował również turyście "darmowe witaminy", ale ten zachował ostrożność i odmówił.

- Sytuacja, gdy osoba trzecia świadczy usługę bez zgody klienta, a następnie wysyła fakturę nie są objęte ubezpieczeniem i są uznawane za oszustwo - powiedziała Draule dodając, że danych osobowych nie wolno ujawniać osobom nieznajomym i apeluje do wszystkich turystów, aby unikali korzystania z "usług ubezpieczeniowych" w hotelowych lobby w Egipcie.
W tym miejscu warto przypomnieć, że pod koniec lipca w Hurghadzie uruchomiona została specjalna infolinia, gdzie turyści mogą składać skargi związane z oszustwami dotyczącymi pomocy medycznej.

Skargi można składać tylko i wyłącznie za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Pod numer +201022029758 można nie tylko zadzwonić, ale także wysłać wiadomości tekstowe i zdjęcia.
W w/w sytuacji o działalności "lekarza" najlepiej poinformować pracowników recepcji lub ochronę przy bramce wejściowej do hotelu.





























































































Komentarze