top of page

Koniec z naciąganiem turystów w hotelowych klinikach i aptekach w Egipcie. Podjęto ważną decyzję

ree

Od końca lipca w znanych kurortach turystycznych w Egipcie trwają kontrole przyhotelowych klinik i aptek. Sprawdzana jest m. in. legalność działania tych placówek, jakość sprzętu oraz dostępność lekarstw. Monitoring został wprowadzony po licznych skargach turystów, a dotyczy przede wszystkim zawyżania cen oferowanych usług, permanentnych wyłudzeń za nawet najdrobniejszą pomoc medyczną, czy nadmiernych opłat za podstawowe medykamenty.



Jak podało ministerstwo zdrowia Egiptu, tylko na terenie Sharm el-Sheikh w prowincji Synaj Południowy w ciągu czterech dni komisja odwiedziła 28 przyhotelowych klinik z czego w trybie natychmiastowym zamknęła 10.


Najgorsza pod tym względem sytuacja jest jednak w prowincji Morza Czerwonego z takimi miastami turystycznymi jak Hurghada, Marsa Alam, czy Safaga. W samej tylko Hurghadzie i okolicach jest ponad 150 hoteli, a każdy z nich musi posiadać punkt medyczny.


ree

W związku z tym wczoraj zapadły bardzo ważne decyzje.



Sekretarz generalny prowincji Morza Czerwonego prof. Kamal Suleiman poinformował, iż odpowiednie władze guberni "finalizują ujednolicony cennik" dla wszystkich prywatnych placówek medycznych, w tym przyhotelowych klinik i aptek. Ujednolicony cennik usług medycznych ma także obowiązywać we wszystkich prywatnych szpitalach w całej prowincji Morza Czerwonego.


Jak powiedział prof. Suleiman "cennik" wejdzie w życie po zatwierdzeniu go przez ministerstwo zdrowia i ludności Egiptu.


Według nieoficjalnych informacji stanie się to po zapowiadanej "drastycznej podwyżce cen paliwa w Egipcie", czyli nie wcześniej, niż pod koniec października tego roku.


ree


- Finalizowany jest ujednolicony cennik dla wszystkich prywatnych placówek medycznych. Cennik ten zostanie zatwierdzony przez ministerstwo zdrowia, które będzie monitorować realizację tych instrukcji i zapobiegać wykorzystywaniu turystów w hotelach i resortach. Przypomnę, że gubernator Amr Hanafi wydał już polecenie w którym podkreślił z całą stanowczością, iż władze prowincji nie będą tolerować działalności placówek, które naruszają prawa turystów lub szargają reputację turystyki nad Morzem Czerwonym - powiedział Suleiman.


Przypomnijmy, pod koniec lipca uruchomiona została specjalna infolinia, gdzie turyści mogą składać skargi związane z oszustwami dotyczącymi zawyżania cen pomocy medycznej w hotelowych klinikach lub prywatnych szpitalach.


ree

Skargi trzeba składać tylko i wyłącznie za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Pod numer +201022029758 można nie tylko zadzwonić, ale także wysłać wiadomości tekstowe i zdjęcia.



Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy hotel w Egipcie musi posiadać na swoim terenie klinikę lub przynajmniej punkt medyczny z wykwalifikowaną obsługą.



Komentarze


bottom of page