top of page

Egipt zakazuje reklamy bielizny



Biuro Najwyższej Rady ds. Regulacji Mediów Egiptu postanowiło zaprzestać nadawania reklamy komercyjnej firmy bieliźnianej. Stało się to po zgłoszeniu "naruszeń moralnych".


Najwyższa Rada ds. Regulacji Mediów wyjaśniła w komunikacie, że "reklama narusza standardy określone w przepisach.



Reklama wzbudziła niezadowolenie opinii publicznej, zwłaszcza Syndykatu Medycznego, z powodu treści, które są "sprzeczne z moralnością i etyką egipskiego społeczeństwa, a także naruszają publiczną moralność i gust".






W oświadczeniu wskazano, że reklama narusza kodeks etyczny, który stanowi, że nie należy być poniżanym przez ludzi.


Oto reklama, która wywołała tak duże kontrowersje w Egipcie...




Zauważono też naruszenie kodeksu utworów reklamowych, w szczególności klauzuli, która stanowi, aby "nie używać nieprzyzwoitych słów i wulgarnych dialogów". Reklama narusza też artykuł stwierdzający, że "używanie słów, które ranią uczucia publiczności jest naruszeniem, które wymaga nałożenia kary na naruszającego".



W filmie reklamowym pielęgniarka prosi pacjenta o zdjęcie butów i wejście na stół. Zauważa, że ​​jego skarpetki wydają się podarte. Następnie prosi pacjenta o zdjęcie koszuli. Okazuje się że jest ona także podarta. Powoduje to, że pielęgniarka głośno zastanawia się jaki jest stan czystości bokserek pacjenta.


(egyptindependent)

bottom of page