top of page

Egipt zamknął hotelowe kliniki. Lekarze oszukiwali turystów i działali nielegalnie

ree

To była kwestia czasu. W związku z licznymi skargami turystów, pod koniec lipca na terenie całego Egiptu specjalne komisje Ministerstwa Zdrowia rozpoczęły kontrole przyhotelowych klinik i aptek. Sprawdzano legalność działania tych placówek, ceny oferowanych usług, jakość sprzętu medycznego oraz dostępność lekarstw. Wyniki kontroli są niepokojące.



Według informacji podanej przez Ministerstwo Zdrowia, tylko na terenie Sharm el-Sheikh w ciągu czterech dni komisja odwiedziła 28 przyhotelowych klinik z czego w trybie natychmiastowym zamknęła 10.


Oznacza to, że prawie w co trzeciej tego typu placówce medycznej - stanowiącej miejsce pierwszej pomocy wypoczywającym w tych hotelach turystom - doszło do złamania przepisów!


ree



Według raportu "kliniki prowadziły swoją działalności bez licencji, nie chroniły praw ubezpieczonych turystów oraz manipulowały cenami swoich usług".


Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Egiptu dr Hossam Abdel Ghaffar oświadczył, że Departament Bezpłatnego Leczenia w prowincji Synaj Południowy ujawnił nieprawidłowości w dziesięciu hotelowych klinikach w Sharm el-Sheikh.


Dotyczy to placówek pomocy medycznej w Pharaohs Reef, Laguna Vista, Aurora Oriental Resort, Coral Sea Waterworld, Pyramisa, Sultan Gardens, Sharm Plaza, Novotel, Grand Rotana i Amwaj Oyoun Sharm.


Warto dodać iż większość tych resortów turystycznych to obiekty cztero lub pięciogwiazdkowe, gdzie tygodniowy pobyt dla dwóch osób kosztuje ponad 10 tysięcy złotych.



Dyrektor Centralnej Administracji ds. Pozarządowych Instytucji Medycznych i Licencjonowania dr Hesham Zaki potwierdził, że w aptekach klinik hoteli Pharaohs Reef i Amwaj Oyoun Sharm znajdowały się niedozwolone medykamenty.


ree

W większości skontrolowanych klinik nie było zatwierdzonych cenników oferowanych usług oraz brakowało niezbędnego wyposażenia technicznego.


- Nadal będziemy przeprowadzać kontrole klinik w prowincjach turystycznych (Synaj Południowy, Morze Czerwone), aby zapewnić pełną zgodność z normami sanitarnymi i będziemy się zajmować wszelkimi naruszeniami, które mogą wpływać na bezpieczeństwo gości z zagranicy. Musimy zapewnić przejrzystość i uczciwość cen za usługi medyczne, aby wzmocnić pozycję Egiptu jako bezpiecznego i wiarygodnego celu turystycznego - powiedział dr Hesham Zaki.




ree

Przypomnijmy, pod koniec lipca uruchomiona została specjalna infolinia, gdzie turyści mogą składać skargi związane z oszustwami dotyczącymi cen pomocy lekarskiej w hotelowych klinikach lub prywatnych szpitalach.


Skargi trzeba składać tylko i wyłącznie za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Pod numer +201022029758 można nie tylko zadzwonić, ale także wysłać wiadomości tekstowe i zdjęcia.



Specjalne ulotki z numer infolinii i kodem QR powinny znajdować się na tablicach informacyjnych we wszystkich hotelach w Egipcie. Do tej pory broszury dostępne były w językach angielskim, niemieckim, rosyjskim i włoskim.


Po naszej interwencji u gubernatora prowincji Morza Czerwonego Amra Hanafiego, ulotki zostały wydrukowane także w języku polskim.


ree



Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy hotel w Egipcie musi posiadać na swoim terenie klinikę lub przynajmniej punkt medyczny z wykwalifikowaną obsługą.


Komentarze


bottom of page